Pelihahmonsuunnittelu 1

Laajuus: 30 oppituntia

Ikäsuositus: 11+ vuotta

Ryhmän kuvaus: Pelihahmonsuunnittelu 1 -ryhmässä oppilaat tutustuvat hahmosuunnitelun perusteisiin, pelihahmojen eri tyylilajeihin ja toiminnallisuuden luomiseen eri sovellusten avulla käyttäen tablettia ja digikynää. Opitaan digipiirtämisen alkeita ja luonnostellaan erityyppisiä pelihahmoja, tutustutaan hahmosuunnittelun anatomiaan ja geometriaan, vaatesuunnitteluun ja värisommitteluun, erilaisten kasvonpiirteiden toteutukseen sekä mittasuhteiden hyödyntämiseen.

Oppimistavoitteet:

  • oppilas oppii pelihahmonsuunnittelun peruskäsitteet ja termit
  • oppilas oppii käyttämään visuaalisia sovelluksia ja tekemään niiden avulla hahmosuunnitelua
  • oppilas oppii eri tekniikoilla pelihahmonsuunnittelun perusteita 
  • oppilas oppii oman pelihahmon suunnittelun ja toteutuksen vaiheet

Pelihahmonsuunnittelu 1 -taso muodostuu Pelihahmonsuunnittelu 1lk1 ja Pelihahmonsuunnittelu 1lk2 lukukausista.

Toteutus:

Jokaisella oppitunnilla on oma teemansa, jonka tavoitteena on, että oppilas oppii aiheena olevan perusteorian ja pääsee soveltamaan sitä heti käytännössä harjoitusten, tehtävien ja omien projektin kautta.

Välineet: Tiedekoulun tabletit ja digikynät.

Oppituntien teemat

Pelihahmonsuunnittelu 1lk1

  1. Hahmosuunnittelun alkeet ja eri hahmotyypit  
  2. Digipiirtämisen alkeet 
  3. Geometria hahmosuunnittelussa 
  4. Pahis vs hyvis 
  5. Vaatesuunnittelu 
  6. Värisommittelu 
  7. Same face syndromen välttäminen 
  8. Aikakaudet 
  9. Tyylilajit 
  10. Hahmon ja maailman yhteisvaikutus 
  11. Paperilta koneelle, konseptitaiteen perusteet 
  12. Siluetin hyödyntäminen
  13. Konseptiluonnokset hahmoista 
  14. Hahmo toiminnassa maailmassa 
  15. Viimeistely

Kevätlukukauden 2025 harrastusryhmät

Alkeisryhmät
Kevätlukukaudella aloitamme uusia alkeisryhmiä osassa toimipisteistä ja ilmoittautuminen on käynnissä.

Jatko- ja syventävät ryhmät
Ilmoittautuminen on käynnissä myös sellaisiin jatko- ja syventäviin ryhmiin, joihin voimme ottaa uusia, lähtötason taidot omaavia oppilaita.

Paikat täytetään ilmoittautumisjärjestyksessä, toimi ripeästi.

PS. Syksyllä aloittanut oppilas siirtyy automaattisesti kevään jatkoryhmään, oppitunnin ajankohta pysyy samana myös kevätlukukaudella. Uutta ilmoittautumista ei tarvita. Kevätlukukausi laskutetaan joulukuussa. Mikäli oppilas haluaa vaihtaa ryhmää tai perua osallistumisen kevätlukukaudelle, pyydämme ilmoittamaan 30.11. mennessä asiakaspalveluumme info@tiedekoulu.fi.

Kevätlukukausi alkaa tammikuussa viikolla 3. Tervetuloa uudet ja jatkavat tiedekoululaiset!

Pelihahmonsuunnittelu 1 on mahtava valinta!

Hups, Pelihahmonsuunnittelu 1 -ryhmiä ei ole juuri nyt tarjolla, katso muita Ohjelmointi vaihtoehtoja täältä ›

Tutustu Tiedekoulun oppimispolkuihin

Ohjelmointi

Ohjelmointi

Robotiikka

Robotiikka

Luonnontieteet

Luonnontieteet

Seuraa meitä somessa