Unity syventävä-Peli 2

Laajuus: 30 oppituntia

Ikäsuositus: 12-17 vuotta

Tarvikkeet: Koodikouluun tiedekoululainen tarvitse mukaan oman kannettavan tietokoneen + laturin. Ulkoinen hiiri ja hiirimatto suositeltava. Tiedekoululla on nettiyhteys. Mahdolliset ruutuajat on hyvä tarkistaa ja tietokoneen akku ladata jo kotona, jotta tietokonetta voi käyttää koko oppitunnin ajan.

Ryhmän kuvaus: Unity syventävä 2 on jatkoryhmä Unity syventävä 1. tason ja Koodikoulu 4 -5 - Peli tasot suorittaneille oppilaille tai vastaavat taidot omaaville. Pelimoottorina toimii Unity ja ohjelmointikielenä C#.

Oppimistavoitteet:

  • oppilas osaa peliohjelmoinnin perusteet ja käsitteet
  • oppilas osaa käyttää peliohjelmoinnin ohjelmointityökalua tarkoituksenmukaisesti
  • oppilas oppii pelin suunnittelun eri vaiheet
  • oppilas kehittää loogista päättelykykyään sekä ongelmanratkaisutaitojaan edelleen sekä oppii yhdistelmään tietoa ja soveltamaan sitä
  • oppilas osaa soveltaa ohjelmointitaitojaan soveltavaan projektiin
  • oppilas oppii perusteellisemmin hyödyntää Unity pelimoottoria, joilla voi suunnitella ja toteuttaa pelejä

Unity Syventävä 2. taso muodostuu Unity Syventävä 2lk1 ja Unity Syventävä 2lk2 lukukausista.

Toteutus:

Jokaisella oppitunnilla on oma teemansa, jonka tavoitteena on, että oppilas oppii aiheena olevan perusteorian ja pääsee soveltamaan sitä heti käytännössä harjoitusten ja tehtävien kautta. Ryhmässä suunnitellaan ja toteutetaan oma peliprojekti.

Oppituntien teemat

Unity syventävä 2lk1

  1. 3D-luut
  2. 3D-animaatio
  3. Animaation siirtäminen Unityyn
  4. Cinemachine ja Terrain Tool
  5. Idle-animaatio, taivas ja Occlusion Culling
  6. Particle System ja kerättävät objektit
  7. Scriptable Objects
  8. Listojen käyttö Unityssä
  9. NavMeshin käyttö
  10. Kauppa ja inventaario 1
  11. Kauppa ja inventaario 2
  12. Kauppa ja inventaario 3 
  13. Vastustaja
  14. Hyppy ja pisteytys
  15. Viimeistely

Unity syventävä 2lk2

  1. Universal Renderer Pipeline
  2. Uusi Input System
  3. Tiilikartta
  4. Hahmon animointi
  5. Hahmon erikoisliikkeet
  6. Lähitaistelu
  7. Piikit ja vastustaja
  8. Parallax-efekti
  9. Liikkuvat platformit
  10. Shader Graph
  11. Tippuvat piikit ja platformeja kiertävät vastustajat
  12. NPC-hahmo ja kerättävät kolikot
  13. Äänet
  14. Tappavat partikkelit
  15. Viimeistely

Kevätlukukauden 2025 harrastusryhmät

Alkeisryhmät
Kevätlukukaudella aloitamme uusia alkeisryhmiä osassa toimipisteistä ja ilmoittautuminen on käynnissä.

Jatko- ja syventävät ryhmät
Ilmoittautuminen on käynnissä myös sellaisiin jatko- ja syventäviin ryhmiin, joihin voimme ottaa uusia, lähtötason taidot omaavia oppilaita.

Paikat täytetään ilmoittautumisjärjestyksessä, toimi ripeästi.

PS. Syksyllä aloittanut oppilas siirtyy automaattisesti kevään jatkoryhmään, oppitunnin ajankohta pysyy samana myös kevätlukukaudella. Uutta ilmoittautumista ei tarvita. Kevätlukukausi laskutetaan joulukuussa. Mikäli oppilas haluaa vaihtaa ryhmää tai perua osallistumisen kevätlukukaudelle, pyydämme ilmoittamaan 30.11. mennessä asiakaspalveluumme info@tiedekoulu.fi.

Kevätlukukausi alkaa tammikuussa viikolla 3. Tervetuloa uudet ja jatkavat tiedekoululaiset!

Unity syventävä-Peli 2 on mahtava valinta!

Melkein maalissa, valitse vielä sinulle sopiva paikka ja ajankohta.

Vaihe 1
Kaupunki
Vaihe 2
Toimipiste
Vaihe 3
Ajankohta

Harrastusryhmä

Toimipiste

Ajankohta

Tasoryhmä

 

Syventävä Unity 1lk2 & 2lk2 (11+v.)
Espoo, Finnoo
tiistai klo 19-20
Syventävä ryhmä

Tutustu Tiedekoulun oppimispolkuihin

Ohjelmointi

Ohjelmointi

Robotiikka

Robotiikka

Luonnontieteet

Luonnontieteet

Seuraa meitä somessa